arbetsliv --> bloggtorka

Min blogginspiration har försvunnit någonstans och verkar inte vara på tillbakagång. Plötsligt har jag verkligen ingenting att skriva om. Det kan bero på att jag börjat jobba. Jobbande är inkompatibelt med bloggande. Dessutom kan man inte blogga om vad som händer på jobbet, av uppenbara skäl. Det passar bättre för journalister, moderedakörer eller reklammänniskor att kombinera bloggande med jobb.

Men nu är det ju söndag = vilodag och man tycker ju att jag borde kunna klämma ur mig ett ynka blogginlägg så det ska jag pliktskyldigt göra. Jag har varit dödstrött på vardagkvällarna och slocknat vid niotiden, inte mycket till liv här inte. Har försökt läsa den lovande deckaren jag håller på med, men somnat efter några raders läsande. I fredags sprang jag för att hinna med halv fem-bussen för att hinna hem och byta om innan det var dags för någon slags snabb och effektiv förfest och därefter buffé, öl och AT-läkare på Trollhättans hippa (?) uteställe Butler's. Igår var jag trött igen, sov länge och åt lunch till frukost. På kvällen hade vi en mindre melodifestivaltillställning med god mat (och chokladpannacotta!) i kombination med sämre musik och ett drygt kilo godis (varav typ hälften finns kvar idag, perfekt!). Idag funderar jag över mitt träningsmotstånd och kan inte för allt i världen få mig till att pallra mig iväg till Friskis trots ledighet. Jag skyller på all snö (det har man kunnat göra länge nu!), att cykla går fort men att gå tar faktiskt nästan en halvtimme och då blir det väldigt mycket tid som går åt för ett ynka träningspass. Så i stället äter jag godis och slappar framför dator och Succéduon med Anders och Måns (oftast roligt men även lite deprimerande ibland och ytterst pinsamt, allt blir ju bara så fel hela tiden..). Skön söndag helt enkelt!

Nu har jag lämnat ett litet litet bloggspår, så får vi se när det händer nästa gång.

Helga

Makthaverskan - Enough
Makthaverskan är bra, ibland lite för stökigt för min smak men denna är superfin!

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag tycker att Solsidan som visas på fyran är rätt kul! Har du sett det? Finns på tv4play! Känns lite som din humor iallafall.. !

2010-02-14 @ 19:19:19
Postat av: cecilia

jag förstår verkligen att du är slut när du precis börjat ditt första psykologjobb! bra jobbat med ett blogginlägg trots allt. och helt rätt att kolla på anders och måns istället för att träna. själv klarar jag knappt av att kolla på dem längre. måste byta kanal när det blir sådär extremt pinsamt..

2010-02-15 @ 11:25:39
Postat av: Helga

Clara: Bra tips, ska kolla in det. Älskar tv-program man kan titta på när man vill!



Cecilia: Jag vet, man måste nästan byta ibland..eller ha en väldigt stor skämskudde man kan gömma sig bakom.

2010-02-15 @ 17:48:15
Postat av: Syster D

Känner sååå igen mig med trötthet och trötthet och jobb och stora planer i huvudet som man bara inte orkar med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback