ledighetsbloggen!

Så, då är man diplomerad psykolog (examensbeviset dröjer nog ett tag så jag får nöja mig med diplomering så länge..). Nu är jag inne på tredje dagen av total ledighet och ovisshet om vad som kommer att hända i mitt liv. Jag kallar det fortfarande ledighet och inte arbetslöshet, det låter så himla mycket trevligare. Just nu njuter jag för fullt, riktig livskvalitet. Det är så härligt att vakna av klocka som ringer halv sju, gå upp med Johan och dricka en kopp te och läsa lite tidning för att sedan gå och lägga sig igen och halvslumra i någon/några timmar till.

Sen kan man ägna resten av dagen åt små trevliga projekt. Och mindre trevliga projekt som städning och tvättning (hemmafruvarning) för att det ju blir en mycket trevligare miljö omkring mig då...och det är ju viktig för maximalt njutande. Jag har även ägnat tid åt att inhandla nytt garn och stickor och börja på en lite mer avancerad kreation än tidigare (får väl se hur det artar sig) och börjat bekanta mig med min nya (bättre begagnade) gitarr som jag tog med mig från Uppsala. Tidigare har jag ju bara fått spela ägg när Johan spelat ukulele så det här känns helt klart som en uppgradering. Ska bara lära mig något också, D och A7 är så långt jag kommit hittills. Jag kan spelar "Jag är en liten undulat" och "Flickan i Havanna". Way to go! Och så läser jag igen (det börjades visserligen redan i julas..), det är härligt och det yttersta beviset på att man inte pluggar för mycket (för läser man kurslitteratur går det bara inte att klämma i sig mer, hur trevlig skönlitteratur det än må vara). Just nu Sputnikälskling av Haruki Murakami, den är mycket fin. Musiklyssning har jag också plötsligt tid och lust till, det har varit väldigt tomt på den fronten under hösten faktiskt (förutom några veckor under datainsamlandet när jag kunde koda data till musik). Idag ska inlyssning ske av Beach House, Magnetic Fields och First Aid Kits nya album.

I helgen var det då psykologexamen som stod på schemat och här kommer några små bildbevis därifrån:


det inleddes i aulan, men här är det orepeterade uttåget...med unik ljusstake, diplom och brev jag skrivit till mig själv för fem år sedan i ett fast grepp.


på kvällen var det sittning och jag var prickig


de här fina flickorna var med och firade!


pimp-Johan


Jerry och Sofia var också där såklart


klassiska nationsmatsbesvikelser * 2: ingen sås och knallröd biff utan stekyta

Nu ska jag ta itag med dagens njutningsfyllda aktiviteter. Efter några veckors ledighet misstänker jag dock att det blir väldigt lockande att se dåliga tv-repriser alt kolla film mitt på dagen. Jag är dock inte riktigt där än.

Helga

Hästpojken - Gitarrer & bas, trummor & hat
för här är livet ganska bra, ja här är benzo varje dag...

Kommentarer
Postat av: ia

pimp-johan med sina bitches and hoes!

för övrigt är jag avundsjuk på dig för närvarande.. vill också vara ledig och bara mingla runt och lyssna musik och läsa tidning länge på morgonen.

2010-01-27 @ 16:50:23
Postat av: cecilia

hehe.. ledig.. trodde du ja! nu blir det tillbaka till jobb och därmed basta! grattis återigen! puss

2010-01-28 @ 17:43:17
Postat av: Malin

Jättestort grattis till examen! :D

2010-01-29 @ 11:20:33
Postat av: Hedvig

Stort grattis Helga!!!

Njut av ledigheten så länge du kan! (jag är inte alls avundsjuk, nej, nej...)

2010-01-29 @ 18:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback