semesterblogg/bloggsemester

Ett litet livstecken från hon med den långa ledigheten. Men nu är det faktiskt mindre än en månad tills dess att jag börjar jobba på nytt jobb och innan dess ska det flyttas från väst tillbaka till öst. Jag börjar därmed redan få ångest över att semestern börjar närma sig slutet. Vi har flytt kaoset bland flyttlådorna i trollis och sedan en vecka tillbaka bosatt oss ute vid kusten där det är prima. Sol, salta bad (men lite för mycket brännmaneter), båtutflykter, cykelturer till smögen, grillning på verandan, glass i stora lass och bokläsning. Sedan vi kom ut hit har jag plöjt Murakamis 'Fågeln som vrider upp världen' (knasigt bra!), Roslund/Hellströms 'Tre sekunder' (väldigt spännande) och nu är jag mitt uppe i Eugenides 'Middlesex' (mycket lovande än så länge). Så dessa blir mina små boktips.

Dagarna här ägnar jag även att gå klädd i i stort sett samma kläder varje dag. Årets urpraktiska sommaroutfit är: jeansshorts alt jeans i modell boyfriend kvällstid (alt kjol ifall man typ ska in till smögen och äta räka/dricka vin) samt vitt eller svart skönt linne från indiska alt tunn svart strandklänning från Åhléns. Detta kompletteras med rödvitprickig kofta från monki kvällstid samt h&m-hatt in case of bad hairday (dvs varannan dag) och till detta antingen indiska-ballerinas med obligatoriska iläggssulor (pga dum fot) alt ytterst fotriktiga joggingskor. Funderar på att köra vidare på dessa kläder resten av sommaren också.

Nu ska jag dammsuga vår lånade stuga och därefter ta ett kvällsdopp. I morgon åker vi vidare mot Österlen.
Trevlig sommar allihopa

Helga

Cornelis Wreeswijk - Brev från kolonien
Funkar fint med ukulelekomp!

Kommentarer
Postat av: ia

jag håller helt med om "nyckelfågeln" och kan meddela att "middlesex" (fyndig titel? oja!) håller hela vägen.. tre sekunder (fyra sekunder?) kanske jag också borde läsa..

2010-07-22 @ 08:20:30
Postat av: cecilia

avundsjuk!!

2010-07-22 @ 08:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback