inaktivitet

Det verkar nästan som om jag har slutat blogga. Det är nog det vanliga syndromet såhär när man börjat på nytt jobb och huvudet ofta snurrar av intryck och jag bara vill ta det lugnt och ägna mig åt intelligensbefriade tv-program eller uppslukande böcker. Min dator är lite understimulerad och iphonen har tagit över vardagssurfandet. Vi får väl se om blogglusten återkommer...i annat fall får jag väl hålla bloggen vid liv med sporadiska gnälliga inlägg om att jag inte bloggar längre och coacha ias fina inlägg.

Det är söndag och jag är halvsjuk och ska nog bara vara hemma och vila. Egentligen är det massor kvar att fixa i lägenheten, just nu kör vi på den ack så trendiga rena kliniska linjen med vita kala väggar och gardinbrist (på grund av färgvalsångest). Det är inte riktigt så jag vill ha det, samtidigt vill jag inte slänga upp saker på väggarna som inte känns "rätt". Jobbigt dilemma. Ska i alla fall försöka få upp min födelsedagspresent fina stringhyllan. Sen skulle jag önska att den kunde föröka sig så vi fick en liten söt stringhyllefamilj, är dock tveksam till stringhyllors reproduktionsförmåga...

Jag har tydligen lovat att jag ska baka bröd i nya lägenheten. Det gjorde jag också första veckan som invigning av ugnen men sedan dess har det inte hänt mycket på den fronten. Har funderat på att testa på det där med surdeg, men av någon anledning skjuts det hela tiden upp på obestämd framtid då det verkar vara ett projekt som kräver stort engagemang. Jag är långt ifrån så huslig som jag skulle vilja vara. Just nu känner jag mig mest lat och ineffektiv och skyller på den dumma förkylningen, men egentligen är min aktivitetsnivå inte mycket högre när jag är frisk. Beteendeaktivering eller acceptans av att jag helt enkelt är en inaktiv person? Nu ska jag i alla fall klä på mig, ett pyttelitet steg mot ett mer aktivt liv.

Trevlig söndag!
förra söndagens aktivitet promenerande ungefär hur långt som helst och picknick med lyxig ost från ICA Kvarnens fantastiska ostdisk som nyttjats flitigt på sistone..

Helga

Boris Vian -Le Déserteur
för att det är typ finaste låten som finns, lyssna även på svenska varianten Jag står här på ett torg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback