HC-besök och knarkutdelning..

jag är sjuk. inatt vaknade jag klockan fyra och upptäckte misstänkta UVI-symtom. INTE road. jag var ovanligt effektiv för att vara jag och ringde till hälsocentralen redan på morgonen (efter bara några timmars symtom) och fick en tid på dagjouren samma dag. förragången gick det INTE över utan blev bara värre och värre och detta har jag ingen större lust att uppleva igen, därav denna effektivitet. kände mig som en mes när jag blev frågad om hur länge jag haft symtom (några.. hmm.. timmar.. host host..) och om jag hade feber eller ont i mage/rygg (näe.. mår helt bra i övrigt.. ehrmm..)
jag kände mig helt enkelt som mesig hypokondriker som kom sättande och krävde antibiotika för lite ynka symtom.
men nu har jag fått mitt
knark och planerar att vara på bättringsvägen redan i morgon.

det var f.ö skumt att vara patient. och lång tid tog det. hela besöket; ca 50 minuter. tid hos lab; 3 minuter. tid hos doktor; 7 minuter. tid i väntan (på godot); 40 minuter.
min doktor var en gammal tysk gubbe. det kändes ganska tryggt.. han såg pensionsfärdig ut och har säkert sett det mesta. en UVI verkad einte vara mkt att orda om. trots att jag ändå kände mig lite skuldbelagd för olaga hypokondri när han sa att det ibland faktiskt går över av sig själv.


nu ska jag läsa på vad jag ska ta upp på den preoperativa informationen jag tydligen skall hålla i morgon. åtta små patienter skall bli utbildade enligt konstens alla regler har jag planerat!

till verket then..

toodles.

ia, leg hypokondriker med 13 knarktabletter hemma.

låt: paola - hang with me
har jag sagt att robyn coverat denna? det har hon.. paola var först. hrmm.. om inte hon då i sin tur har coverat ngn annan..?

Kommentarer
Postat av: Helga

Men hellre få knark efter bara några timmar än att genomlida en hel dag och ännu en natt! Jag tycker du gjorde rätt...ofta går det ju faktiskt inte över och då lider man helt och hållet i onödan..

2010-09-22 @ 19:41:19
Postat av: ia

ja! visst var det lite rätt..? och det var så riktigt effektivt knark också. jag blev bättre redan efter ett piller! idag har det var sååå mycket mer ohärdligt. we like penomax!

2010-09-22 @ 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback